הדירה החכמה

42 מ"ר שמרגישים כמו 70 מ"ר: הכירו את דירות המיקרו של 2021 בתל אביב

על הדירה החכמה כבר שמעתם? היא מתוכננת ביעילות ובקפידה, כוללת פריטי נגרות שתוכננו עבורה במיוחד ונהנית מחללי פנאי ציבוריים שמתפקדים כשלוחה שלה. איפה היא נמצאת? בפרויקט ME-CRO שמשיקה קרסו נדל"ן באבן גבירול, הראשון בישראל שמציע דירות חכמות ויעילות למכירה

מי מתכנן דירות על פי מספר חדרים? את החשיבה המסורתית והשמרנית הזאת מחליפה גישה חדשה שעומדת בבסיס תכנונן של הדירות בפרויקט החדש ופורץ הדרך של קרסו נדל"ן, פרויקט ME-CRO באבן גבירול. החודש משיקה החברה את הפרויקט, שנולד כתגובה לשינויים בתפיסת החיים והמגורים האופייניים לתקופתנו, בצורך בחשיבה אקלימית ומקיימת ובחשיבה שיוצאת מהקופסה.
את הבניין תכננו "הפלטפורמה העירונית" ואת הדירות והרהיטים תכננו אדריכלים רוני אביצור ועופר רוסמן מסטודיו XS, משרד אדריכלים המתמחה בתכנון קומפקטי. רוסמן ואביצור הקפידו על תכנון נכון ואיכותי, שיאפשר להם לנצל כל סנטימטר באופן היעיל ביותר ולכן התבססו על מגוון השימושים שייעשה בדירות, ולא על מספר החדרים.


חדר שינה הכולל פינת עבודה וארונות אחסון. 3D – BSD הדמיות


"פיתחנו שיטת תכנון ייחודית בכדי ששטח הדירה ינוצל באופן היעיל ביותר", הם מסבירים. "אפיינו את כל הטקסים והפעולות המתקיימים בדירה, כמו בישול, אירוח או כניסה הביתה, והקפדנו לתת להם מענה", מסביר רוסמן.
אביצור: "במקום להגדיר חדרים חשבנו על פעולות – איך יבשלו, באיזה אופן יארחו, מה יאפשר עבודה נוחה וגם איפה יזרקו את המפתחות בכניסה לדירה. שטחים שמשמשים למעבר (מסדרונות), לדוגמה, מבזבזים הרבה מקום בדירות, ולכן בדירות בפרויקט ME-CRO מנוצלים המעברים להשגת פונקציות נוספות כמו אחסון".


רהיט טלויזיה משולב באי מטבח. בונסאי הדמיות


פתרונות מיוחדים לדירה חכמה

מערכות ריהוט קבועות ומיוחדות שנותנות מענה למספר רב של שימושים תוכננו במיוחד עבור הדירות בפרויקט. ארונות מטבח, ארונות בגדים, ארונות שירות, עמדות עבודה, רהיטים בחדרי הרחצה ומיטות המתחברות לארונות, הם חלק בלתי נפרד מתכולת הדירה. הם נדרשו משום שהמוצרים הרגילים הקיימים בשוק לא נותנים מענה לתכנון היעיל הנדרש עבור דירות חכמות, שמטרתו לצמצם שטחים מיותרים. אלמנטים מיוחדים שחוסכים גם הם מקום, שולבו במערכות הריהוט החכמות. בדירות החדשות בפרויקט תוכלו למצוא, לדוגמה, אסלה מקוצרת, ברזים
שיוצאים מהקיר, משטחים אינטגרליים ואפילו מקום ייעודי לאחסון נייר הטואלט בארון האמבטיה. "אנחנו מתייחסים לדירה כאל מכונת מגורים, בשביל שכל סנטימטר ינוצל תוך יצירת הרגשה נינוחה ונעימה חייבים לתכנן פתרונות מיוחדים", מסבירים אביצור ורוסמן. מי שרוכש דירה בפרויקט צריך רק להוסיף פריטי הלבשה – שטיח, מזרון, ספה, מוצרי חשמל (פרט למקרר) וחפצים אישיים.


ארונות מטבח מתקרה לרצפה עם מקרר אינטגרלי ודלתות נגרות נסתרות. בונסאי הדמיות



הדמית הפרויקט. הפלטפורמה העירונית ו-3D VISION